VOIP چیست؟

ساخت وبلاگ

امکانات وب

این مطلب را با یک سوال شروع میکنیم: VOIP چیست؟
VOIP مخفف Voice Over Inteet Protucol و به معنای  " صدا بروی پروتکل اینترنت" پروتکلی است که به کاربران امکان میدهد تا از طریق IP در اینترنت به برقراری مکالمات تلفنی و صوتی بپردازند.
برای استفاده از این نوع  پروتکل لازم است از نرم افزار های مخصوصی که برای این کار طراحی و ارائه شده اند استفاده گردد ، بدین منظور برنامه های بسیاری از شرکت های مختلف عرضه شده اند که در این زمینه با رقابت به یکدیگر پرداخته اند.
این برنامه ها وظیفه دارند تا ارتباط صوتی از طریق VOIP را با بالاترین کیفیت ممکن به کاربران خود ارائه دهند،  دراین بخش قصد داریم شما را با یکی از بهترین نرم افزار های این زمینه آشنا کنیم.

Skype نام یکی از معروفترین و قدرتمندترین نرم افزار های رایگان  حمایت کننده  از پروتکل VOIP است  که برای شما امکان برقراری ارتباط صوتی رایگان با دیگر دوستان خود از طریق اینترنت را فراهم میسازد ،  این برنامه همانند  تلفن عمل کرده و لازم است حتما هر دو کاربری که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند در ان ثبت نام نموده و برنامه را در ویندوز خود نصب نمایند.
این نرم افزار همچون دیگر برنامه های پیام رسان ، دارای امکانات مختلف میباشد که از آن ها میتوان به امکان برقراری ارتباط تصویری به وسیله Webcam ، چت متنی و حتی انتقال فایل و تبادل اطلاعات اشاره نمود.
Skype از کیفیت بسیار بالایی در انتقال صدا برخوردار بوده و صدای دو طرف را با کیفیت و وضوح بسیار بالا و حتی بدون نویز و مکث صدا  انتقال میدهد ، این نرم افزار انتخاب مناسبی برای برقراری ارتباط با دوستان خود در دورترین نقاط دنیا بوده و نسبت به تماس های تلفنی مخابرات از کیفیت بالاتری برخوردار است!


 

قابلیت های کلیدی:
- امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با دیگر دوستان خود  در نقاط مختلف جهان
- دارای قابلیت Video Calls جهت مشاهده مستقیم مخاطب از طریق Webcam
- قابلیت ارسال SMS به دیگر دوستان خود
- امکان ایجاد کنفرانس های صوتی با دیگرمردم دنیا
- امکان جستجو و کشف دیگر مشترکین Skype در دنیا  و  برقراری تماس با آنها
- امکان اضافه نمودن کاربران جدید به لیست دوستان  و قابلیت طبقه بندی نمودن آن ها
- امکان تعیین تصویر دلخواه برای اشتراک خود و نمایش آن به مخاطبین
- سازگاری کامل با ویندوز های 2000 , XP
-  و ...

معرفی انواع شبکه های اجتماعی...
ما را در سایت معرفی انواع شبکه های اجتماعی دنبال می کنید

برچسب : VOIP, نویسنده : مرتضی سجادی socialnetwork بازدید : 456 تاريخ : سه شنبه 7 شهريور 1391 ساعت: 1:16